14 vragen die je moet beantwoorden voor een goede marketingstrategie

14 vragen die je moet beantwoorden voor een goede marketingstrategie

Bij het opstellen van een goede marketingstrategie komt veel kijken. Ga je hiermee aan de slag dan heb ik hieronder 14 vragen opgeschreven die je voor jezelf minimaal moet beantwoorden om een goede marketingstrategie te bepalen. Jouw antwoorden op de vragen geven je een goede basis om je plan op uit te werken.

  • Product/Dienst
    • 1. Wat precies is mijn product of dienst?
    • 2. Welke vergelijkbare producten of diensten zijn er te krijgen?
    • 3. Wat zijn de plus en minpunten van mijn product of dienst ten opzichte van andere producten of diensten?
  • Doelgroep
    • 4. Wie is mijn doelgroep precies, voor welke doelgroep is mijn product/dienst interessant?
    • 5. Hoe is deze doelgroep onder te delen in meerdere subdoelgroepen?
    • 6. Welke (sub)doelgroepen worden niet of het minst aangesproken door concurrentie?
  • Prijs
    • 7. Wat kost het mij om een product of dienst te leveren?
    • 8. Wat is de prijs van vergelijkbare producten of diensten van anderen?
    • 9. Wat is een goede prijs-/kwaliteitverhouding voor mijn doelgroep om voor mijn product of dienst te betalen?
  • Plaats
    • 10. Op welke plekken zou mijn doelgroep mijn product of dienst willen kopen?
    • 11. Op welke plekken verkoopt mijn concurrentie haar product of dienst?
  • Promotie
    • 12. Hoeveel budget heb ik maandelijks/jaarlijks voor promotie?
    • 13. Op welke locaties en op welke momenten is mijn doelgroep te bereiken?
    • 14. Wat doet de concurrentie aan promotie en hoe kan ik mij hier in onderscheiden?
Geen reactie's

Geef een reactie